Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

«αλλάΖΩ» την Ειδική Αγωγή, προτάσεις για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε μαθητές ΑμεΑ.

  1.     Στελέχωση των Κέντρων Πρώιμης Παρέμβασης με ειδικούς παιδαγωγούς, που θα ασχολούνται όχι μόνο με τη διάγνωση αλλά και την  εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
    2.    Τα τμήματα ένταξης της γενικής αγωγής θα πρέπει να λειτουργούν υποστηρικτικά και όχι ως απομονωμένα τμήματα μέσα στο ίδιο σχολείο.
    3.    Η παράλληλη στήριξη των μαθητών να χορηγείται έγκαιρα και  εφόσον κριθεί επιτυχημένη καλό θα ήταν να συνεχίζεται και τις επόμενες χρονιές ώστε να μη χρειάζεται ο μαθητής να περνά κάθε χρονιά, νέο χρόνο προσαρμογής με τον καινούριο εκπαιδευτικό.
    4.    Η μετάβαση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες από τη μια δομή στην άλλη π.χ. από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα πρέπει να γίνεται οργανωμένα, να υπάρχει συνεργασία με τους γονείς  και να διασφαλίζονται τα δικαιώματα του μαθητή και της οικογένειάς του.
    5.    Όταν σε ένα τμήμα σχολείου γενικής αγωγής φοιτά παιδί  με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες θα πρέπει να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών του τμήματος.
    6.    Τα σχολεία θα πρέπει να έχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή που χρειάζεται ένας μαθητής με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
    7.   Τουλάχιστον ένα σχολείο γενικής αγωγής  ανά περιοχή το οποίο θα είναι διαμορφωμένο κατάλληλα για να φιλοξενεί μαθητές με κινητικές αναπηρίες, δηλαδή να διαθέτει ράμπες, ασανσέρ, προσαρμογές για τη χρήση των Η/Υ, κ.α.
    8.    Για τα σχολεία που είναι από 12/θέσια και άνω, δύο τμήματα ένταξης.
    9.    Απαραίτητες προσαρμογές στο μάθημα προκειμένου να μπορούν να συμμετέχουν και οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, π.χ.  ομαδοσυνεργατική μέθοδος, εγχειρίδια με δραστηριότητες διαβαθμισμένης δυσκολίας κ.ά.
    10. Σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής προκειμένου να μπορούν να φιλοξενήσουν στα τμήματά τους με επιτυχία μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
    11. Άνοιγμα των σχολείων γενικής αγωγής  σε δραστηριότητες των ΑμεΑ μέσα από βιωματικά παιχνίδια π.χ. γνωριμία με τα αγωνίσματα των Special Olympics κ.ά. όπου οι μαθητές μπαίνουν στη θέση του «άλλου» και βιώνουν τη διαφορετικότητα.
    12.    Ενίσχυση του θεσμού των ΚΕΔΔΥ και αξιοποίηση του εξειδικευμένου προσωπικού τους π.χ. τους κοινωνικούς λειτουργούς , ώστε να λειτουργούν ως συνήγοροι των μαθητών και των οικογενειών τους διασφαλίζοντας την ισότιμη και αξιοπρεπή μεταχείρισή τους μέσα στις σχολικές δομές.
    13.                Καλύτερη επικοινωνία ανάμεσα στις υπηρεσίες εκπαίδευσης ώστε να είναι  μικρότερος ο χρόνος αναμονής για ένα ραντεβού ή να εγκριθεί η τοποθέτηση ανάλογου προσωπικού στο σχολείο φοίτησης.
    14.    Οι ΣΜΕΑ πρέπει να βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τις δομές γενικής αγωγής της περιοχής τους και να λειτουργούν ως μεταβατικό στάδιο προκειμένου να προετοιμάσουν τους μαθητές ΑμεΑ για τη μετάβασή τους εκεί. Ο στόχος δεν μπορεί παρά να είναι πάντα η ένταξη.
    15.    Περισσότερα ειδικά γυμνάσια, ώστε να υπάρχουν θέσεις για περισσότερους μαθητές  (λειτουργία …επιτέλους των ιδρυμένων με ΦΕΚ, ΕΕΕΕΚ).
    16.    ΤΕΕ και ΕΕΕΕΚ προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών και στελεχωμένα με το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.
    17.   Αναθεώρηση και …εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος για μαθητές ΑμεΑ.
    18.   Ίδρυση ειδικών λυκείων ως συνέχεια του ειδικών γυμνασίων, αλλά και ΕΠΑΛ με επιλεγμένες ειδικότητες.
    19.    Μεγαλύτερη διάρκεια σπουδών για τους μαθητές ΑμεΑ που φοιτούν σε ΕΕΕΕΚ και ειδικότητες που συνδέονται με την αγορά εργασίας.
    20.    Δημιουργία εκπαιδευτικών δομών  διά βίου και ίδρυση εκπαιδευτικών προστατευμένων εργαστηρίων για την απασχόληση των μαθητών ΑμεΑ και μετά τη λήξη των προβλεπόμενων ετών φοίτησης.
    21.    Εκπαιδευτικά ιδρύματα προσπελάσιμα και φιλόξενα για μαθητές και φοιτητές ΑμεΑ.
    22.    Δημιουργία δικτύων εθελοντών, κυρίως φοιτητών, οι οποίοι θα πριμοδοτούνται όταν προσφέρουν συστηματική εθελοντική εργασία σε μαθητές ΑμεΑ.
    23.    Και πάνω από όλα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αγωγή και η εκπαίδευση δε χωρίζεται σε ειδική και γενική, δεν απαιτεί αποκλειστικά διαπιστωμένες γνώσεις και μετεκπαιδεύσεις, ούτε μπορεί να αποτελεί στίβο ανάδειξης προσοντούχων ειδικών, αλλά είναι ένας ιερός χώρος στον οποίο πρέπει να σκύψουμε με μεράκι και αφού δεχτούμε με όλη μας την καρδιά ότι Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ …ΔΙΚΑΙΩΜΑ!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου